2020 m. kovo 9 d., pirmadienis

Tarptautinis eTwinning projektas „Kelionė metų laikų karuselėje“


Dalyvaujančios šalys Lietuva - Turkija.
Projekto pradžia 2019.10.01-2020.08.30.
Apie projektą
Projektas skirtas 4-7 metų amžiaus vaikams geriau pažinti metų laikus tyrinėjant, eksperimentuojant. Kadangi šio amžiaus vaikams sunku įsiminti metų laikus, mėnesius tai ir kilo idėja projektinės veiklos metu plačiau, įdomiau kūrybiškiau keliauti metų laikais. Projekto metu dalinsimės idėjomis, kuo įdomiau ir turiningiau galėtume stebėti, tyrinėti, fiksuoti, fotografuoti gamtą ir jos objektus per visus keturis metų laikus. Kiekvienas pedagogas, atsižvelgdamas į vaikų amžiaus tarpsnio ypatumus, jų poreikius ir galimybes, organizuos meninę, pažintinę veiklą, pateiks praktinių užduočių, kurios skatins mažuosius domėtis metų laikais, atrasti esminius jų skirtumus, suvokti gamtos virsmą – metų laikų kaitą. Stebėdami aplinką, metų laikų požymius artimiausioje aplinkoje, ugdytiniai gilins pažintines, komunikacines bei sveikatos kompetencijas
Tikslas: kaupti gamtos pažinimo patirtį, pastebėti gamtos pokyčius įvairiais metų laikais ir juos perteikti praktinės ir meninės veiklos formomis.
Uždaviniai:
Supažindinti vaikus su metų laikais eksperimentuojant, kuriant, tyrinėjant.
Per patirtinę veiklą linksmai ir kūrybingai gilinti žinias, bendradarbiauti tarpusavyje, dalintis idėjomis.
Dirbant individualiai, grupelėmis, gerinti komandinio, grupinio darbo įgūdžius.
Susipažinti su įvairesniais IKT įrankiais.
Tikėtini rezultatai:
Įgyvendinant šį projektą ugdytiniai plėtos turimas žinias apie gamtą, gebės įžvelgti gamtos paslaptingumą ir grožį. Vaikų pažintinių veiklų akimirkos ir kūrybiniai darbai atspindės metų laikų cikliškumą (publikuojami TwinSpace erdvėje). Vaikai pažins metų laikus stebėdami, tyrinėdami, eksperimentuodami, piešdami, žaisdami. Išbandys Kahoot programa sukurtą žaidimą, prisistatys projekto partneriams webinarų metu. Elektroninė knyga, parodanti mūsų bendravimą, projekto eigą ir rezultatus „Kelionė metų laikų karuselėje.


2020 m. kovo 2 d., pirmadienis

Atradimų, pažinimo ir tyrinėjimo pasaulis (STEAM)


„Žiogelių" grupės vaikai kartu su auklėtoja Inga Čičinskiene dalyvauja nacionaliniame eTwinning projekte "Atradimų, pažinimo ir tyrinėjimo pasaulis (STEAM)".
Pirmuosius žmogaus gyvenimo metus savo intensyvumu galima prilyginti sprogimui – šiuo laikotarpiu mažas žmogus pasaulį pažįsta, jį sugeria, mokosi kaip niekada vėliau. Todėl tam, kad visus vaikus gyvenime lydėtų sėkmė, labai svarbios visų mokytojų pastangos, susitarimai ir kryptinga veikla ankstyvojo ugdymo srityje. Tik kokybiškas ankstyvasis ugdymas garantuoja sėkmę.
Tik žinodami šiuolaikinių vaikų ir savo išskirtinumus, mes galėsime su jais susikalbėti ir sėkmingai sugyventi, pritaikant naujas vaikų veiklos formas, būdus, metodus, priemones, atliekant eksperimentus, tyrinėjimus. Besiremdami įvairiomis pedagoginėmis idėjomis siekiama, kad vaikai taptų visapusiškomis asmenybėmis, gebantys džiaugtis, mokantys improvizuoti, pasitikintys savo jėgomis, atviri, sugebantys veikti ir priimti sprendimus, esant įvairioms aplinkybėms.
Problema – šiuolaikinius vaikus sudominti, sukaupti jų dėmesį darosi vis sunkiau.
Tikslas. Pristatyti inovatyviausius veiklos metodus, bei naujausias veiklos formas, atskleisti jų įvairovę ugdant ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaiką.
Uždaviniai:
1.Diskutuoti ir dalintis teorine bei praktine darbo patirtimi, taikant naujausius metodus, būdus bei veiklos formas.
2. Siekti, kad pedagogai gebėtų diegti pačius naujausius inovatyvius ugdymo metodus, būdus ugdomosiose vaikų veiklose.
3. Ieškoti vis naujesnių ugdymo(si) būdų, metodų, formų, idėjų vaikų gebėjimams lavinti.
4. Mokytis vieniems iš kitų -vaikams, tėvams, pedagogams.
Rezultatas: Sukurta metodinė priemonė "Vaikų ugdymas KITAIP" (ugdomųjų veiklų aprašymai ).


2019 m. rugsėjo 4 d., trečiadienis


 Tarp nugalėtojų Rokiškio pedagogai

Vilniuje vyko ,,eTwinning“ 2019 m. geriausių projektų nacionaliniai apdovanojimai.
Albina Kasparienė iš Rokiškio lopšelio-darželio ,,Varpelis“ dalyvavo projektuose „Mydreamjob“ ir ,,Fromwords to sentencesfromsentences to stories“. Jos darbai gavo kokybės ženklelius. Ženkleliai suteikiami mokytojams už puikius programos „eTwinning“ projektus.


 https://www.grokiskis.lt/langas/tarp-nugaletoju-rokiskenai-pedagogai
 

2019 m. birželio 17 d., pirmadienis

ETWINNING KONTAKTINIS SEMINARAS
 „MOKYMASIS YRA ĮDOMUS SU BEARS - CS PRAHA 2019“

    Birželio 5-8 dienomis lopšelio-darželio auklėtoja Albina Kasparienė dalyvavo  programos „eTwinning“ tarptautiniame kontaktiniame seminare, kuris vyko Čekijoje, Prahos mieste. Lopšelio-darželio pateikta paraiška Švietimo mainų paramos fondui atitiko tinkamumo ir kokybės reikalavimus ir Fondo komisijos sprendimu mūsų įstaigos atstovei buvo skirta dotacija dalyvauti tarptautiniame kontaktiniame eTwinning seminare „Mokymasis yra įdomus su BEARS - CS Praha 2019“ Prahoje.
    Seminare dalyvavo 42 mokytojai iš 11 Europos šalių. Šis renginys skirtas tam, kad mokytojai galėtų susipažinti vieni su kitais, išmokti eTwinning įrankių, susipažinti su „eTwinning Live“ („darbalaukiu“) ir TwinSpace, bendradarbiavimo „Auksinėmis taisyklėmis“. Nors mes visi gyvename Europoje, vis dar yra skirtumų tarp šalių, ypač kultūrinių. Turi būti laikomasi bendravimo etiketo. Dalyvavimas šiame seminare dalyviams suteikė puikią galimybę susirasti bendraminčių naujiems projektams ir sužinoti kažką naujo dalyvaujant užsiėmimuose bei klausantis pranešimų.
    Pristatytos naudingos IKT priemonės ikimokyklinio amžiaus vykdomiems eTwinning projektams. Nuotraukų, koliažų kūrimui: https://www.freepik.com/, https://pixabay.com/, https://www.pexels.com/, https://www.photosforclass.com. Lengvas internetinis dėlionės kūrėjas: http://www.jigsawplanet.com/. Kūrybinės viktorinos: https://quizizz.com/. Pristatytas įvairesnis interaktyvių „Bičių“ panaudojimas. Skaitmeninėmis priemonėmis, paremtos žaidimų idėjos, metodai, įvairūs žaidimai, kaip įdomiau sudominti vaikus, kad jie kurtų patys, dirbtų komandose.   Taip pat pristatyta, kaip vaikams perteikti elementarius fizikos dėsnius jiems suprantama kalba ir būdais, įdomesnis konstruktorių panaudojimas.
    - Tai man labai aktualu, nes dirbu su priešmokyklinio amžiaus vaikais ir įgytą patirtį galėsiu panaudoti savo darbe. Tarptautinis seminaras man suteikė žinių kaip sudominti vaikus, tikslingai taikant skaitmeninius mokymosi žaidimus ir juos įtraukiant į „eTwinning“ projektines veiklas – sako Albina.